Pressemeddelelse | Genåbning af det historiske Jørgensens Hotel
EEF3F6

Dato: 3. april 2021

Kontakt: Hoteldirektør Kari Brandsgård. Mail: kb@byens-hotel.dk. Tlf.: +45 23 37 40 16

Fotokreditering: Lars Reese, Jørgensens Hotel

Download pressemeddelelse som pdf

Genåbningen af det historiske hotel - Jørgensens Hotel

Allerede fra onsdag kan rejselystende danskere nyde et særlig ”Det gode liv” ophold med en 3-retters middag i restaurant Eydes eller på den overdækkede terrasse under lyskæder og varmelamper, overnatning i et af Jørgensens Hotels 59 renoverede værelse og blive vækket med morgenmad på sengen. Til Horsensianerne har hotellets køkkenchef lavet et særlig menukort med diversitet og fokus på de gode råvarer. Den nye menu byder både på charcuteri, rejsemad, helstegt krogmodnet oksehøjreb, klassisk ´New Haven´burger og Baked Alaska.

Det er med stor glæde, at Jørgensens Hotel kan byde gæster velkommen igen d. 21. april på det nyrestaurerede boutique-hotel – med hotelophold, møder- og konferencer, frokost og middag i restaurant Eydes, på terrassen samt i vinbaren med egen vinbutik.

Vi glæder os til at se hotellet summe af liv og glade mennesker. Samtidig tager vi forholdene omkring Corona og vores åbning meget seriøst og har forberedt os på en åbning med fokus på nærvær, samvær og alt det, vi har savnet ved det gode liv i godt selskab – udtaler hoteldirektør, Kari Brandsgård.

Udover ny hoteldirektør og restaurantchef i marts, opruster Jørgensens Hotel ved åbningen også med 3 sommelierer på det gastronomiske hold. Alle medlemmer af Dansk Sommelier Forening.

Hjulene skal snurre igen

Det seneste år har været en svær tid for oplevelsesindustrien og Hotel- og restaurationsbranchen, men også en spændende tid til at tænke ud af boksen. Med værelserne indrettet med nordisk minimalisme og de nyrenoverede, historiske rammer, ser Jørgensens Hotel direktør positivt på tiden frem.

Vi er klar til anden runde, til at skabe liv i den historiske bygning med de stolte traditioner og sætte fokus på det gode liv, værtskab og glæden ved de mange lokale råvarer – siger hoteldirektør, Kari Brandsgård.

Allerede nu oplever Jørgensens Hotel, at mange er i færd med at planlægge en sommer i Danmark igen og ser Jørgensens Hotel som en åben legeplads for store opdagelser og små eventyr. Med placering 15 min fra E45, er hotellet en unik mulighed for gå ombord på en færge, stå af på en ø, bestige et bjerg, træde ind i en eventyrskov, gå shop-amok i Aarhus eller opleve de mange naturrigdomme, der giver mulighed for vandring, kanosejlads, cykling, og golf for ikke at glemme den smukke østjyske kystlinje.

Det er med stor glæde og med tro og håb på en god sommer og fremtid, at Jørgensens Hotel – Byens Hotel åbner det knap 300 år gamle Lichtenbergske Palæ på ny den 21. april.